Com ja us he dit, esta pàgina del meu blog està destinada al professorat interessat a saber què continguts curriculars i específics es treballen en la meua unitat, alhora que us permetré conèixer què objectius generals i específics pretenc aconseguir amb ella.

Considere que he creat activitats molt interessants des d'un punt de vista didàctic que afavoreixen l'aprenentatge dels alumnes i hi han tasques que he dissenyat invertint tot el meu temps, esforç i dedicació per la qual cosa espere que en posar en pràctica aquesta unitat, els destinataris d'aquesta unitat em retornen el meu esforç i treball a canvi d'un aprenentatge significatiu per a ells.
Continguts i Criteris d'avaluació de la Unitat Didàctica
- Continguts i criteris d'avaluació curriculars:
Sense dilació amics i companys, aquí us deixe en primer lloc els continguts curriculars que utilitze en la meua unitat didàctica, tots ells extrets del currículum oficial de la Comunitat Valenciana DOCV de primer cicle de primària, concretament segon curs, per a l'àrea de Coneixement del Medi social i cultural:
· BLOC 1: INICIACIÓ A L'ACTIVITAT CIENTÍFICA, 2n. CONTINGUTS:
- Utilització de llistes, imatges i taules, així com d’esquemes
senzills i imatges.
- Exposició oral amb suports del resultat d’una experiència.
- Desenrotllament de projectes en equip de manera guiada, complint la seua part del treball en tasques que impliquen diversos companys. Diàleg entre iguals dirigit.
·BLOC 1: INICIACIÓ A L'ACTIVITAT CIENTÍFICA, CRITERIS D'AVALUACIÓ
- Obtindre informació a través de l’exploració, l’observació i la descripció sistemàtica de si mateixos i altres sers vius, dels objectes, elements i fenòmens que succeïxen en el seu entorn a partir d’un guió de preguntes elaborades per la classe, i registrar la informació per mitjà de llistes, imatges i taules utilitzant mitjans digitals d’emmagatzematge, cuidant del seu bon ús i manteniment.
- Utilitzar llistes, esquemes senzills o imatges per a establir fets rellevants i relacions entre ells per mitjà de la identificació de les idees i conceptes clau relacionats amb la indagació.
- Seguir les instruccions de les tasques d’aprenentatge amb atenció i constància sense abandonar-les quan li costa fer-les, demanant ajuda si en necessita.
· BLOC 3: ELS ÈSSERS VIUS, 2n. CONTINGUTS:
- Característiques dels sers vius, com per exemple l’observació del
creixement d’una planta.
- Parts de les plantes: arrel, tija i fulles.
- Herbes, arbustos i arbres.
· BLOC 3: ELS ÈSSERS VIUS, CRITERIS D'AVALUACIÓ:
· BLOC 4: MATÈRIA I ENERGIA, 2n. CONTINGUTS:· BLOC 3: ELS ÈSSERS VIUS, CRITERIS D'AVALUACIÓ:
- Identificar i explicar les principals funcions dels sers vius (naixen, es relacionen, es reproduïxen i moren) reconeixent les seues característiques a través de l’observació.
- Observar i identificar les característiques físiques dels animals, així com les parts i tipus de plantes i la seua utilitat per a la vida per mitjà de l’observació i experimentació.
- Reducció, reutilització i reciclatge de materials.
· BLOC 4: MATÈRIA I ENERGIA, CRITERIS D'AVALUACIÓ:
· BLOC 4: MATÈRIA I ENERGIA, CRITERIS D'AVALUACIÓ:
- Examinar i classificar diferents tipus de materials per al reciclatge, promovent-ne la reutilització i la reducció de rebutjos.
- Continguts específics de la meua UD
· Continguts Conceptuals:
- Significat de planta, els seus tipus i les seues diferències.
- Les parts de la planta, les branques i les fulles, tipus d'arbres, arbustos i herbes.
- Elements de l'entorn natural: elements necessaris per a la vida. Primeres nocions sobre aquest.
- Importància del reciclatge.
· Continguts Procedimentals:
- Treball de les plantes i els seus tipus a partir de vídeos explicatius.
- Aplicar la teoria explicada al vídeo a la realització d'activitats de comprensió del tema.
- Realitzar la llista de la compra per a assolir un concepte mitjançant activitats contextualitzades en la seua realitat.
- Esbrinar quin tipus d'arbre és a partir d'un treball d'investigació a casa.
- Les parts de la flor: fruits i llavors, explicades a partir de vídeos propis.
- Clasificació de fruits segons les llavors que tinguen en PDI.
- Primer apropament a l'elaboració de mapes conceptuals.
- Activitats interactives de repàs de l'unitat didàctica.
- Escoltar contes sobre la importància dels boscos.
- Esbrinar quin tipus d'arbre és a partir d'un treball d'investigació a casa.
- Les parts de la flor: fruits i llavors, explicades a partir de vídeos propis.
- Clasificació de fruits segons les llavors que tinguen en PDI.
- Primer apropament a l'elaboració de mapes conceptuals.
- Activitats interactives de repàs de l'unitat didàctica.
- Escoltar contes sobre la importància dels boscos.
· Continguts Actitudinals:
- Respecte al torn de paraula, ser tolerants amb els companys i les seues respostes.
- Treball en grup: respecte a la resta dels companys i pressa de decisions en equip.
- Aceptació de les distintes opinions dels nostres companys.
- Respecte al mestre/a i a les seues indicacions sempre.
- Treball en silenci tant individual com en grup, sense molestar a la resta de companys.
- Ajuda als companys que la necessiten.
- Criteris d'avaluació específics de la meua UD
- Obtindre informació sobre els seus coneixements previs a través de l’observació i la descripció sistemàtica dels seus aprenentatges a l'aula a través d’un guió de preguntes elaborades per a la classe, i registrar la informació per mitjà de llistes, imatges i taules utilitzant mitjans digitals d’emmagatzematge, cuidant del seu bon ús i manteniment.

- Utilitzar llistes de la compra, mapes conceptuals o imatges per a establir fets rellevants i relacions entre ells per mitjà de la identificació de les idees i conceptes clau relacionats amb la indagació. Contextualització de les activitats en la seua realitat quotidiana.
- Seguir les instruccions de les tasques d’aprenentatge amb atenció i constància sense abandonar-les quan li costa fer-les, demanant ajuda si en necessita.
- Identificar i explicar les principals funcions dels sers vius (naixen, es relacionen, es reproduïxen i moren) reconeixent les seues característiques a través de l’observació de documentals i vídeos propis de la mestra.
- Connectar els coneixements que transmeten els vídeos educatius del blog amb els seus coneixements previs i la realitat que coneixen.
- Observar i identificar les característiques de les parts i tipus de plantes i la seua utilitat per a la vida per mitjà de l’observació i experimentació.
- Comprendre la importància de la natura a la nostra vida. Cura i estima d'aquesta i de tots els seus elements.
- Examinar i classificar diferents tipus de materials per al reciclatge, promovent-ne la reutilització i la reducció de rebutjos.
Objectius específics de la meua UD
- Objectius Conceptuals:

- Assimilar el significat de planta, els seus tipus i les seues diferències.
- Conèixer les parts de la planta, les branques i les fulles, tipus d'arbres, arbustos i herbes.
- Definir els elements de l'entorn natural: elements necessaris per a la vida. Primeres nocions sobre aquest.
- Reconèixer la importància del reciclatge.
· Objectius Procedimentals:
- Construir el seu coneixement sobre les plantes i els seus tipus a partir de vídeos explicatius.
- Aplicar la teoria explicada al vídeo a la realització d'activitats de comprensió del tema.
- Realitzar la llista de la compra per a assolir un concepte mitjançant activitats contextualitzades en la seua realitat.
- Esbrinar quin tipus d'arbre és a partir d'un treball d'investigació a casa.
- Observar les parts de la flor: fruits i llavors, explicades a partir de vídeos propis.
- Efectuar una clasificació de fruits segons les llavors que tinguen en PDI.
- Elaborar mapes conceptuals molt bàsics.
- Projectar el seu coneixement sobre activitats interactives de repàs de l'unitat didàctica.
- Utilitzar els contes per a treballar la importància dels boscos.
- Esbrinar quin tipus d'arbre és a partir d'un treball d'investigació a casa.

- Efectuar una clasificació de fruits segons les llavors que tinguen en PDI.
- Elaborar mapes conceptuals molt bàsics.
- Projectar el seu coneixement sobre activitats interactives de repàs de l'unitat didàctica.
- Utilitzar els contes per a treballar la importància dels boscos.
· Objectius Actitudinals:
- Respectar el torn de paraula, ser tolerants amb els companys i les seues respostes.
- Col·laborar en el treball en grup adequadament: respectar la resta dels companys i prendre decisions en equip.
- Valorar i aceptar les distintes opinions dels nostres companys.
- Respectar al mestre/a i fer cas de les seues indicacions sempre.
- Treballar en silenci tant individualment com en grup, sense molestar a la resta de companys.
- Ajudar als companys que necessiten la meua ajuda.
- Tindre cura del material de l'aula.
- Tindre cura del material de l'aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario