jueves, 26 de febrero de 2015

Les Branques i les Fulles

De la tija d'alguns arbustos i dels troncs dels arbres n'ixen branques. A les branques hi broten les fulles, les flors i els fruits.

Les fulles transformen en aliment la llum del sol i les substàncies que l'arrel agafa de terra.

Les plantes també respiren, i ho fan a través de les fulles.

Les fulles poden ser de formes i mides diferents: fulles caduques i perennes.

  • Arbres de fulla caduca. Són aquells que quan arriba la tardor i el fred, els cauen les fulles. Després, les fulles els tornen a eixir en primavera.
  • Arbres de fulla perenne. Són arbres que conserven les fulles durant tot l'any.
   

                                      Fulla Caduca                                      Fulla Perenne


9. Escriu si és veritat  (V) o fals (F). Corregeix les que siguen incorrectes.

  • Les plantes s'alimenten únicament d'aigua. ____
  • Les fulles fabriquen l'aliment de la planta. ____
  • Les branques naixen de la tija de les plantes. ____
  • Totes les fulles tenen la mateixa forma i característiques. ____
  • Les plantes respiren pels pulmons com nosaltres. ____

10. En quins menjars podem trobar cadascuna d'aquestes plantes?


 
    


11. Llig amb atenció i completa el buits.

L'alzina surera és un .................................................... de ..................................................................... menudes i dures. Té fulles durant tot l'any; és un arbre de fulla .................................. . Si aneu al bosc, la reconeixereu perquè té el ...................... pelat. De les sureres se'n trau l'escorça per fer-ne suro, amb el qual es fan els taps de vi.



(40 minuts), SESSIÓ 4

DEURES PER A CASA:

12. Sabries dir quin tipus d'arbre és? Busca informació sobre ell en Internet, enciclopèdies o amb l'ajuda d'un adult, i dóna algunes característiques. 

És un arbre ____________________________
_____________________________________
______________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

(5 minuts), SESSIÓ 4


No hay comentarios:

Publicar un comentario